Метод "Човник"
Метод «Човник»
- Модифікований «мозковий штурм».
- Належить до методів розв’язання проблем.
- Мета – пошук ідей для розв’язання конкретної проблеми.
- Час – до 90 хв.
Сприяє:
- розвитку творчого мислення учасників;
- розвитку конструктивної критики;
- інтеграції навчальної групи;
- підвищенню ініціативності учасників, впевненості в собі.
Етапи:
Вступ:
- учасники розбиваються на дві групи – групу генерації ідей та групу критики;
- формулювання проблеми (конкретно і стисло);
- оголошення методики методу;
Вироблення ідей (здійснюється у групі генерації ідей):
- оголошення ідей учасниками;
- фіксація ідей асистентом;
- з’ясування незрозумілих ідей (роз’яснення надає лише автор ідеї);
- відбір оптимальної ідеї;
Критика ідеї (здійснюється у групі критики ідей):
- аналіз;
- формулювання і проголошення позитивних і негативних оцінок щодо ідеї, зауважень, рекомендацій та побажань;
Процес повторюється доти, поки не буде знайдено оптимального рішення.
Рекомендується:
- використовувати для вирішення конкретної проблеми;
- НЕ виносити проблеми загального плану.
- Формулювати ідеї стисло і конкретно.
- Фіксувати ідеї точно.
- Критикувати ідеї, а не учасників.
- Критикувати конструктивно, аргументовано.
- Пам’ятати, що метою критики є не «завалити» ідею, а покращити її.
|