Дискусія
Дискусія
Мета – з’ясування точок зору на проблему / пошук істини, шляхів вирішення проблеми /
обговорення проблеми.
Сприяє:
- розвитку установок;
- оттачивания точки зору, погляду;
- розгляду різних точок зору;
- отриманню зворотного зв’язку;
- розвитку навичок комунікації.
Етапи дискусії:
Відкриття:
привітання, представлення учасників, оголошення теми, мети, правил дискусії;
Вступ:
постановка питань, завдань, проблем для вирішення;
Основна частина:
виконання завдань, вирішення проблем, оформлення результатів;
Закінчення:
- оголошення результатів;
- узагальнення (спільне, різне);
- підведення висновків;
- подяка учасникам і закриття дискусії.
Види дискусії:
лінійна (запитання – відповідь):
- потребує встановлення чіткої послідовності запитань, відповіді на які
- дозволяють групі досягти поставленої мети;
- також використовується для з’ясування незрозумілих моментів;
керована:
тренер веде дискусію, визначає її напрями, зміст, підводить підсумки;
некерована / вільна:
- тренер лише встановлює тему і не втручається в хід дискусії;
- тренер спостерігає, як група шукає розв’язок;
- тренер спільно з учасниками здійснює обговорення ходу і результатів дискусії.
Рекомендується:
- до проведення дискусії надавати учасникам її тему, необхідні інформаційні матеріали,
- завдання, інструкції, тези тощо;
- надати учасникам у письмовій формі опис завдання, тези для обговорення, проблеми,
- що мають бути вирішені;
- дотримуватися погоджених правил проведення дискусії для забезпечення спокійної,
- конструктивної, робочої атмосфери.
Корисні поради:
Дискусія – це не можливість висловитися всім бажаючим, а інструмент для того, щоб знайти реальне рішення. Учасники відмовляються брати участь у дискусії, бо:
- для обговорення пропонуються очевидні речі;
- не вірять у результат;
- ситуація є однозначною;
- некоректно поставлено питання;
- обговорення переходять на особистості;
- Завдання тренера – пам’ятати, що має стати результатом дискусії.
|