Субота, 04.05.2024, 20:01
Вітаю Вас Гість | RSS

Інновації від а до я (Прилуцький РМК)

Вхід на сайт
Свята та події
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Метод Килимок ідей

     Метод «Килимок ідей»

  • Мета – розв’язання реальної проблеми.
  • Час – 90 хв.

Сприяє:

  • зміні реальної ситуації;
  • мотивації кожного учасника до реалізації конкретних дій;
  • мобілізації для прийняття особистого рішення, вироблення особистої позиції щодо участі у розв’язанні проблеми.

Етапи:

Вступ:

  • проголошення цілі, методики методу;
  • презентація проблеми у вигляді стверджувального речення;
  • розподіл учасників на 3‐4 групи (по 4‐6 осіб). Кожна група повинна сидіти за
  • окремим столом;

Визначення проблеми та аналіз причин (10 хв.):

  • групи здійснюють аналіз причин шляхом відповіді на запитання «Чому так є?»;
  • визначені та сформульовані причини записуються на смужках паперу одного кольору (1 причина – 1 смужка);
  • смужка наклеюються одна під одною на великому аркуші паперу з написом «ПРИЧИНИ»;
  • представник від групи презентує результати аналізу причин;

Пошук розв’язків:

  • спираючись на визначені причини групи здійснюють пошук розв’язків шляхом відповіді на запитання «Що треба зробити, щоб усунути причину»;
  • визначені та сформульовані розв’язки записуються на смужках паперу іншого кольору (1 розв’язок – 1 смужка);
  • для однієї причини група може запропонувати й кілька розв’язків;
  • смужка наклеюються одна під одною на великому аркуші паперу з написом «РОЗВ’ЯЗКИ» напроти відповідної причини;
  • представник від групи презентує результати аналізу причин.

Індивідуалізація дій:

  • кожний учасник самостійно, спираючись на запропоновані розв’язки, визначає конкретні власні дії для реалізації розв’язку шляхом відповіді на запитання «Що я зроблю, щоб сприяти розв’язку проблеми»;
  • визначені та сформульовані індивідуальні дії (2-3 дії на учасника, період реалізації дій 3-6 місяців) записуються на смужках паперу іншого кольору (1 дія – 1 смужка);
  • смужки розміщуються горизонтально на великому аркуші паперу з написом «ДІЇ» напроти відповідного розв’язку;
  • ідеї, що повторюються розміщуються одна під одною.

Опрацювання ідей:

  • учасники презентують особисті ідеї у межах групи;
  • кожному учаснику видається 4 відмітки (дві червоні та дві сині);
  • учасники оцінюють ідеї один одного та визначають ті з них, які виконають обов’язково (відмітка червоного кольору) та ті, які постараються виконати (відмітка синього кольору).
  • Учасники не обирають свої ідеї;

Підсумок:

  • представники груп оголошують зобов’язання, які були найчастіше обрані учасниками;
  • ведучий підсумовує, роблячи наголос на важливості реалізації дій для розв’язання проблеми.

 

Рекомендується:

  • обирати проблему, що безпосередньо стосується учасників, та вважається, що проблема не має розв’язку або розв’язок проблеми знаходиться поза можливостями впливу учасників;
  • формулювання проблеми повинно відповідати загальноприйнятим переконанням;
  • використовувати метод у групі, де учасники добре знають один одного, серйозно відносяться до проблеми та відчувають взаємну довіру;
  • робити особливий наголос на те, що власні зобов’язання мають бути фактичними, а не формальними;
  • при реалізації методу концентруватися на змісті проблеми, а не на загальному вигляді «килимка»;
  • використовувати метод на кінцевій фазі тренінгу для з’ясування конкретних дій учасників після тренінгу для впровадження його результатів у професійну діяльність.

Необхідні матеріали:

  • папір А4 трьох кольорів (30-40 штук кожного кольору);
  • великі аркуші паперу (для фліпчарту);
  • клей-олівець (1-2 на кожну групу);
  • наклейки червоного і синього кольору (по 2 для кожного учасника);
  • слайд з формулюванням проблеми;
  • слайд з етапами роботи.
Новини освіти
Пошук
Календар
«  Травень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
Архів записів