Навчальні ситуації
Мета – розвиток аналітичних навичок.
Час – 30-90 хв.
Сприяють:
- активному залученню учасників;
- інтеграції групи;
- кращому розумінню нових знань;
- формуванню кращого розуміння професійної сфери;
- створенню безпечного середовища для учасників, у якому можна обговорювати проблеми та труднощі, що виникають. Використовуючи навчальні ситуації, учасники аналізують помилки й недоліки інших людей, а не свої власні.
Види:
- широкомасштабна ситуація (кейс-стаді);
- мікроситуація (стислий опис, що точно описує суть проблеми);
- ситуація – ілюстрація (використовується як приклад для вивчення нового матеріалу);
Етапи:
- ознайомлення із ситуацією;
- аналіз та оцінка розв’язку ситуації.
Рекомендується:
- пропонувати для розгляду реалістичні навчальні ситуації;
- при аналізі ситуації досліджувати те, що дійсно відбулось, або могли відбутись. Це дає змогу учасникам легше пов’язати матеріал із реальним життям.
Пам’ятати, що:
- використання методу потребує дуже кропіткої попередньої підготовки;
- відкриті питання є найбільш корисними для навчальних ситуацій, але інколи питання можуть бути більш зорієнтованими на конкретний елемент у ситуації