Ігри
- Належать до класу імітаційних методів навчання.
- Мета – відпрацювання вмінь, відповідної поведінки.
Сприяють:
- закріпленню отриманих знань;
- застосування практичних навичок;
- зміні старих уявлень і формуванню нових цінностей, установок;
- відпрацюванню нових правил діяльності, поведінки;
- формуванню індивідуальної відповідальності за роботу всієї команди.
Види:
- рольові ігри;
- ділові ігри (симуляції).
Ризики / негативи:
- штучність ситуації знижує ступінь відповідальності учасника за свою поведінку чи рішення, що приймається;
- штучний характер гри провокує супротив з боку дорослих учасників;
- підвищує емоційні переживання учасників.
Рекомендується:
- використовувати тільки тоді, коли вони дійсно допомагають досягти навчальної мети і
- завдань;
- обов’язково обговорювати з групою результати гри, їх відчуття;
- орієнтуватися на формат і тему тренінгу.
Пам’ятати, що:
- Ігри можуть НЕ підходити тематиці чи формату тренінгу.
- Короткострокові тренінги (на півдня, наприклад) НЕ дозволять за браком часу провести гру.
- З усіх методів тренінгу гра, як привило, вимагає найбільшого рівня попередньоїпідготовки і довіри між учасниками групи і, зазвичай, повинна проводитись після того як учасники познайомилися один з одним.
Цікаві факти
Перша із відомих у світі ділових ігор була проведена у 1932 р. на фабриці «Червоний ткач». В 70-80-х роках ХХ століття під керівництвом Г.П.Щедровицького були розроблені та широко запроваджені організаційно-діяльнісні ігри (ОДІ).